Specialioji pagalba - jau nebe "etiketė"
2014 Liepos 03 d.
Vilnis.lt informacija
Į "Vilnies" redakciją kreipėsi mokinio mama (redakcijai prisistatė), prašydama pasidomėti, kas yra ir kam reikalingas specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, kokia jo nauda ir prasmė, nes vaiko mokytoja pasiūlė jį atlikti. Kaip sakė Molėtų pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) specialioji pedagogė Edita Rožėnienė, specialieji ugdymosi poreikiai - tai vaikui reikalinga pagalba darželyje ar mokykloje. "Tai tarsi akinukai, kurie padeda vaikui matyti, kas parašyta lentoje. Juos nuėmus, vaikas blogiau mato ir prasčiau atlieka lentoje užrašytą užduotį. Taip yra ne dėl to, kad vaikas nemoka, bet todėl, kad jis nemato. Labai svarbu suprasti, kad dažnai reikalinga ilgalaikė ar nuolatinė pagalba", - sakė pašnekovė, informavusi, jog tokią pagalbą teikia ugdymo įstaigoje dirbantys logopedai, specialieji pedagogai, psichologai, socialiniai pedagogai. Ikimokyklinėje įstaigoje logopedas taiso vaiko tartį, plečia žodyną, tobulina pasakojimo įgūdžius. Specialusis pedagogas lavina vaiko atmintį, dėmesį, pojūčius, rankų pirštų judesius, supažindina su skaičiais, raidėmis. Abu specialistai kartu su vaiko auklėtoja sprendžia, kaip bendrose grupės veiklose galima jį lavinti, rekomenduoja tinkamiausius ugdymo būdus ir metodus. - Mūsų rajono darželiuose, deja, dar nėra psichologų, kurie pagelbėtų vaikams įveikti emocines problemas, konsultuotų tėvus ir pedagogus netinkamo vaikų elgesio klausimais, - apgailestavo E. Rožėnienė, pridūrusi, kad tokiu atveju tėvai ir pedagogai gali konsultuotis su PPT specialistais, kaip padėti vaikui įveikti ugdymo, bendravimo, emocines bei elgesio problemas.
Mokyklos logopedas taiso likusius tarties netikslumus, lavina rašymo bei skaitymo įgūdžius, moko taisyklingos minčių raiškos, veda užsiėmimus ir po pamokų. Specialusis pedagogas dirba su mokiniais per pamokas. Jo tikslas - pripratinti mokinį mokytis jam tinkančiais mokymosi būdais.
Daugiau skaitykite „Vilnies“ nr. 51 liepos 4 d.