Mokinių pasiekimai testų veidrodyje

Antradienį įvyko rajono mokyklų vadovų pasitarimas, kuriame pirmiausia analizuoti šį pavasarį ketvirtose ir aštuntose klasėse atliktų standartizuotų testų rezultatai. Kultūros ir švietimo skyriaus vedėja N. Kimbartienė akcentavo, kad kitąmet testai minėtose klasėse vėl bus, todėl atsiras galimybė palyginti, įžvelgti tendencijas, pamatyti, kur yra problemų ir reikia pasitempti, kalbėjo apie tai, kad būta keleto tėvų, kurie nesuvokė, kam testai reikalingi, tačiau mokyklų bendruomenės sugebėjo jų nuomonę pakeisti. Išsamią testų rezultatų analizę pristatė skyriaus vyr. specialistas V. Kralikevičius. Susumavus ketvirtokų rezultatus, paaiškėjo, kad jie nemato ir nejaučia patyčių mokyklose, klimatas irgi nėra blogas, tačiau pridėtinės vertės rodiklis mažas. Šis rodiklis sukėlė nemažai diskusijų tarp mokyklų vadovų, kuriuos suglumino kai kurie klausimai, siekiant išsiaiškinti vaikų socialinę padėtį. Kai kurie vadovai replikavo, kad klausimai juokingi, juolab kad šalia klausimų apie tai, kiek ir kokių knygų yra mokinio namuose, ar jis turi asmeninį kompiuterį, buvo klausta, ar namuose yra indaplovė, kiek tėvai dienai duoda kišenpinigių ir pan. Taip pat fiksuoti ir prastoki ketvirtokų skaitymo testo rezultatai. Aštuntokai teigiamai vertina savijautą mokykloje, pridėtinę vertę bei mokėjimo mokytis rodiklius, o šių klasių istorijos testų rezultatai džiugina. Taip pat buvo pateikti atliktų standartizuotų tekstų rezultatai pagal lytį, išskirti kaimo ir miesto mokyklų mokinių pasiekimai, išprovokavę dar vieną diskusiją. Išsakant nuomonę, kad kaimuose vaikams, kurių mažiau klasėse, yra skiriamas didesnis dėmesys, kalbėta apie mokymo ir mokymosi skirtumus. Molėtų pradinės mokyklos direktorė R. Pumputienė dalinosi patirtimi sakydama, kad jei mokytojas tik aiškina, tai pradinukas dažniausiai susiranda pašalinių darbų, jam neįdomu.

 

Daugiau skaitykite „Vilnies“ nr. 96 gruodžio 12 d.

Komentarai 

Komentarų nėra

Rašyti komentarą



Apsaugos kodas
Įveskite atsakymą