Gyvename naudodamiesi komfortu, apie kurį mūsų proseneliai ir seneliai sapnuote nesapnavo. Keletu paspaudimų galime užsisakyti norimą prekę ir kurjeriai Lietuvoje jau dienos ar kelių bėgyje ją pristatys į namus ar paštomatą.
Prie to, kad šiandien jau įsivaizduoti savo kasdienybę be kurjerių paslaugų, reikšmingai prisidėjo pastarųjų kelerių metų įvykiai. Ypač praūžusi pasaulinė pandemija išaugino kurjerių teikiamų paslaugų poreikį ir tuo pat metu leido žmonėms įvertinti šių paslaugų privalumus.
Visgi neišvengiamai kyla klausimas – o kas toliau? Kokios kurjerių ateities galime tikėtis?
Kaip kurjerių darbą paveiks tobulėjančios technologijos?
Domintis siuntų pristatymo paslaugų perspektyvomis ateityje, nesuku pastebėti, kad prognozės yra linkę krypti į du kraštutinumus. Kol vieni įtikinėja, kad jau artimiausiu metu siuntos jų gavėjams bus pristatomos dronų pagalba, o kurjerių darbą perims robotai, kiti yra nusiteikę ganėtinai skeptiškai. Jie tikina, kad laikui bėgant logistikos srityje pokyčių tikėtis galima nedaug.
Akivaizdu, kad likti abejingiems technologijų raidai nepavyks. Ypač tuomet, kai inovacijos akivaizdžiai prisidės prie dar didesnio klientų patogumo gauti siuntas ir kurjerių darbo sąlygų gerinimo. Todėl galimai neteks ilgai laukti tokių naujovių kaip siuntos kelio stebėjimas realiuoju laiku ir siuntos būklės fiksavimas.
Reikia pripažinti, kad labai tikėtina, jog dronų ir robotų vaidmuo siuntų pristatymo procese taps vis reikšmingesnis. Visgi kol kas realių rezultatų nėra – tebegeneruojamos idėjos, atliekami skaičiavimai ir daromi bandymai, šios naujovės pasaulyje apsiriboja eksperimentais ir dar nėra plačiai taikomos. Todėl vargu, ar verta artimiausiu metu logistikos srityje tikėtis radikalaus perversmo.
Pokyčiai, kurių galime tikėtis artimiausiu metu
Pasak mokslininkų, jau visai greitai ateis toks laikas, kai siunta gavėjui nuo prekės užsakymo galės būti pristatyta vidutiniškai vos per 13 minučių. Tačiau kol tokių pokyčių kantriai tebelaukiame, pažvelkime į pokyčius, kurie, siekiant patobulinti kurjerių darbą, galėtų būti įgyvendinami jau dabar.
Visų pirma, tikėtina, kad siuntų užsakymas taps dar paprastesnis, o tai reiškia ir – patogesnis. Atsižvelgiant į žmonių išmaniųjų įrenginių naudojimo intensyvumą, nelieka dvejonių, kad greitai siuntų registracija naudojantis mobiliosiomis programėlėmis taps populiariausiu pasirinkimu.
Neabejotina, kad artimiausiu metu dar didesnis dėmesys bus skiriamas tvarumui ir ekologijai. Tai pasireikš skirtingose plotmėse. Pavyzdžiui, bus skiriamas prioritetas elektrinėms transporto priemonėms, skatinimas siuntas pakuoti į tinkamo dydžio pakuotes (tokiu būdu išvengiant pakavimo medžiagų perteklinio naudojimo ir prekių apgadinimo). Taip pat ir įvairios kitos iniciatyvos, kurios mažintų taršą logistikos industrijoje.
Bėgant laikui taip pat bus skiriama vis daugiau dėmesio asmens duomenų apsaugai. Tai reiškia, kad siunta galės būti pristatyta gavėjui užtikrinant jo asmeninių duomenų, tokių kaip vardas, pavardė, telefono numeris ar elektroninis paštas, saugumą.
Nepakeičiamų nėra. Ar tikrai?
Jeigu aukščiau paminėtu posakiu yra gana lengva žongliruoti kalbant apie kitų specialybių ateitį ir perspektyvas, kurjerių situacija atrodo sudėtingesnė ir nesunku paaiškinti, kodėl. Gyvename laikotarpiu, kada apsipirkimo internetu populiarumas auga. Tikėtina, kad tendencijos nesikeis ir ateityje.
Todėl, kol pasaulyje neįvyko logistikos sritį drebinantys pokyčiai, siuntų pristatymo specifika drastiškai nesikeis. Siuntas ir vėl, kaip įprasta, užsakysime internetu ir jas kurjeriai pristatys mūsų namų (ar darbo) adresu arba paliks atsiimti pasirinktame paštomate.
Tai reiškia, kad ateityje kurjerių svarba ne tik, kad nemažės, bet netgi taps svaresne nei dabar. Tačiau, kaip jau buvo minėta aukščiau, siuntų pristatymo specifika nepasiliks sąstingyje – technologijų ir inovacijų veikiama ji tobulės.